- Warszawa, ul. Kredytowa 6/22
- kontakt@grupaobserwatorium.pl
Identyfikacje wizualne i strategie marki
Opracowanie identyfikacji wizualnej, strategii marki wraz z symbolem wizji rozwoju poprzedzamy pogłębionym procesem badawczym, konsultacyjnym i analitycznym. Strategia powstaje w drodze ścisłej współpracy nie tylko z przedstawicielami
i przedstawicielkami instytucji, ale również w drodze dialogu z jego otoczeniem: instytucjami kultury, branżą kreatywną, sektorem edukacji. Zaproponowane metody wpisują się w najnowsze trendy projektowania strategicznego, a przewidywane efekty zapewniają instytucji przestrzeń do długofalowych działań komunikacyjno-promocyjnych. W naszej koncepcji wykorzystujemy zarówno kreatywność interesariuszy i interesariuszek, jak również najnowsze badania światowych tendencji, jakie zachodzą na szerokim polu społeczno-gospodarczo-klimatycznym.
Kompleksowo opracowujemy strategię marki instytucji bądź jednostek samorządu terytorialnego. Priorytetowo traktujemy precyzyjne określenie kierunków rozwoju i promocji potencjałów: naukowego, artystycznego, turystycznego i pozostałych, wyłonionych w drodze procesu. Efekt finalny naszych działań ma wywołać w odbiorcach i odbiorczyniach czy mieszkańcach
i mieszkankach silne poczucie identyfikacji z instytucją, miastem, gminą.
Nasze cele przy realizacji strategii marki:
- Wykreowanie silnej marki zawierającej logo oraz symbol wizji rozwoju.
- Zdefiniowanie korzyści dla interesariuszy i interesariuszek.
- Ukierunkowanie i skoordynowanie działań związanych z zarządzaniem wizerunkiem marki.
- Zwiększenie efektywności i skuteczności promocyjnej instytucji lub JST.
- Opracowanie szczegółowych założeń komunikacji wizualnej miasta wraz z opracowaniem graficznym wszystkich wizualnych elementów promocyjnych.
- Stworzenie szerokiej płaszczyzny integracji z interesariuszami i interesariuszkami, włączenie ich w proces kreowania pozytywnego wizerunku instytucji lub JST.
Zakres strategii zazwyczaj obejmuje m.in. następujące etapy:
- Analiza kapitału marki, której celem jest wskazanie najcenniejszych aktywów oraz określenie obszarów w jakie warto inwestować i które wymagają szczególnego zarządzania.
- Określenie Osobowości marki jako próby personifikacji.
- Określenie Tożsamości, czyli wskazanie prawdziwych i unikatowych cech wynikających z Misji, Wizji, dotychczasowych sukcesów, historii, zasobów.
- Określenie Pozycjonowania czyli określenie unikatowej idei marki wraz z koncepcją propozycji wartości.
- Sformułowanie Obietnicy marki wraz z koncepcją korzyści dla odbiorców i odbiorczyń.
- Stworzenie Brand Manifesto Marki, który jako propozycja fundamentalnej emocjonalnej opowieści marki wzmacnia ideę marki i stanowi podstawę dla przyszłych działań rozwojowych, jak również działań marketingowych, w tym kreacji marketingowych, content marketingu oraz budowania emocjonalnego zaangażowania odbiorców i odbiorczyń.
- Kompleksowe opracowanie Systemu Identyfikacji.
Proponowane przez nas metody pracy są interaktywne, wnikliwe, szeroko traktują otoczenie instytucji i kapitał już istniejący. Są nimi m.in. : attitide value mapping, brand game party, monitoring mediów, panel ekspercki, warsztaty (priorytetyzacja, szeregowanie trendów, praca koncepcyjna z pomocą narzędzia Crazy Six), audyt dotychczasowej komunikacji wizualnej, Customer Journey Map.
Oprócz finalnych efektów dbamy również o dokumentację procesu, realizujemy krótkie filmy promocyjne, wideo-animacje, zwięzłą prezentację efektów dla interesariuszy i interesariuszek instytucji bądź JST.
Przykładowy podział spotkań:
- Analiza trendów/warsztaty
- Desk research/2 odrębne procesy
- Warsztaty kreatywne
- Badania internetowe oraz przy wykorzystaniu urządzeń mobilnych.
- Audyt dotychczasowych działań wokół marki instytucji
- Warsztat wydobywczy – segmentacja/targetowanie
- Warsztaty ewaluacyjne
- Internetowe badanie dla określonej
i zamkniętej grupy osób - Spotkanie eksperckie/2 spotkania